Založ si blog

Babka v nemocnici(3. časť).

Zvláštna kapitola bola“Robenie uhlíčkov“ proti urieknutiu…

Na to,ma už upozornila odchádzajúca pacientka a veľmi sa smiala,čo zažila prvý krát v živote…

A babka to pár krát zopakovala aj predo mnou.

Tak neskoršie popoludní začala babka jojkať,že ju bolí žalúdok.Dávala si naň studenú handričku-vreckovku a trochu sa jej uľavilo.Ale jej to nedalo pokoj a začala spriadať,že  ju uriekli a preto ju bolí žalúdok – musí si urobiť uhlíčky…

Ja to poznám- stará mama zobrala nádobu s vodou a do nej nechala padnúť uhlíky z dreva,zasypeli,očerneli a touto vodou sa pretreli oči proti urieknutie,keď“má z očí“…

No nevedela som si predstaviť,ako to babka vykoná ?

Ona sa vynašla !Zobrala pohár,napustila do polovice vodou a začala zapaľovať zápalky,ktoré si tu v nemocnici zadovážila…Zapálila a ponorila do vody postupne tri zápalky – vraj za deti,za ženu,za muža – čo ju mohli urieknuť.A hovorí mi.

– Vidíš ! – všetky klesli na dno ! – uriekli ma !

Z vody odpila,umyla si tri krát oči a mala ju vyliať z vchodu domu…Prvý krát položila pohár s vodou na zem do otvorených dverí – a tŕpla som,aby neprišla sestrička a opýtala sa,čo to je…Potom už vodu vylievala do umývadla a hovorila.

– Veď sa to aj takto dostane na cestu !

Mala som obavy,ako to vysvetlím sestričke,keby to videla…-ale nevidela…

Raz si babka rozmyslela,že dá len dve zápalky – Prečo dve babka ?

– Ná,za deti nemusím,veď tu nie sú !Tie ma nemohli urieknuť! – odpovedala mi – logicky !…

A po týchto úkonoch sa babka ukľudnila – pomohli jej !

Babku po 11 dňoch pobytu v nemocnici prepustili domov v dobrom stave – telesnom aj duševnom…

Rozlúčili sme sa a nezabudnem na ňu !… – a na to,koľko sme sa spolu nasmiali!

 

 

Pán premiér Fico! – sklamala som sa !

08.03.2014

Prezentujete sa – Smer-ako strana so sociálnym cítením – ale skutkami nie ! Boli sme predvolaní na oboznámenie sa a podpísať : Poučenie v súvislosti s aplikáciou § 10 zákona č. 417 o pomoci v hmotnej núdzi. Zákon nám nariaďuje – bod č.3- dostaviť sa na výkon prác… Ja aj manžel máme odpracovaných nad 30 rokov(medzitým sme aj samostatne [...]

Jar. ..

05.03.2014

– začiatok-preberanie sa k životu,znovuzrodenie…-detstvo. Zvyknem si čítať rôzne články na internete…a zaujal ma jeden – o tom, – keď nám chýba pocit šťastia… Mne tento pocit chýba hlavne na jar,práve vtedy… Hovorí sa príslovie:“Marec poberaj sa starec.“ – je to v tom,že starí ľudia,alebo [...]

To sme sa vyznamenali. ..

03.08.2013

Matica slovenská dnes udelí vyznamenanie za pokojné rozdelenie Československa bývalému prezidentovi Česka – Václavovi Klausovi. Nepochopiteľné a nezrozumiteľné… Za našu svojprávnosť sa zaslúžili iní… Dalo by sa písať veľa o rozdelení…dá sa prezentovať veľa pohľadov na to… dá sa o tom veľa diskutovať. Nebudem – budúcnosť [...]

bytovka, Čadca

Bytovku z centra Čadce idú zrovnať so zemou. Kam pôjdu jej obyvatelia?

19.04.2024 10:03

Problémový dom chce zdemolovať vlastník, hoci tam stále žijú niekoľkí ľudia. Náhradné bývanie hľadajú ťažko, mesto sa im snaží pomôcť.

migranti na poľsko-bieloruskej hranici

VIDEO: Rebríky, palice, plyn, agresívni ľudia. Lukašenko znova zaplavuje Poliakov migrantmi

19.04.2024 10:00

Poľsko znovu čelí návalu cudzincov, ktorí sa z východného smeru usilujú preniknúť na jeho územie.

policia meranie rachlosti radar

Pezinská Baba nie je diaľnica. Vodič dvojnásobne prekročil rýchlosť, prišiel o „papiere“

19.04.2024 09:56

Vodič išiel na Pezinskej Babe rýchlosťou 137 kilometrov za hodinu.

čečenci

Čečensko a Dagestan na nože. Opitého ministra zatkli, Kadyrov poslal elitné komando

19.04.2024 09:23

Pre ministra si na hranice prišlo 14 áut. Jednotka Achmat, známa aj ako kadyrovci, sa pracovníkom dagestanského ministerstva vnútra vyhrážali sa zabitím.

ikaova

Blogovanie - život - je poznávanie seba samým, seba inými a iných sebou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 81
Celková čítanosť: 264715x
Priemerná čítanosť článkov: 3268x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy