Založ si blog

Babka Margita.

Bola v Domove dôchodcov a sociálnych služieb-babka-volala sa Margita.
Málo sa vládala na nohy,bola na invalidnom vozíku.Nemali sme s ňou väčšie problémy,len občas sa jej splašilo srdiečko-zle jej bilo.
Mávala častejšie návštevy ako ostatní obyvatelia.Bolo cítiť,že ju príbuzní majú radi-všetko čo si priala,jej doniesli.
Nastúpila som do nočnej služby a videla som,že babka je nejaká nekľudná.Pozozprávala som sa s ňou a zistila som,že od obeda čaká návštevy-dcéry a vnučku a stále ešte neprišli.Dnes má meniny a oni meškajú,má o nich strach,kde sú tak dlho.
Ukľudńovala som ju,že veď prídu teraz večer a všetko bude v poriadku.
A naozaj,ani neprešlo veľa času a prišli.Gratulovali jej k meninám,všeličo jej priniesli,aj sa ospravedlnili,že meškali.Na izbe bolo veselo,aj z toho dôvodu,že babka obdarila sladkosťami svoje spolubývajúce.
Návšteva odišla a babka išla spať.Aj moja nočná služba prebiehala celkom kľudne.
Naposledy robím obchôdzku po izbách nadránom.Pri vstupe do ich izby som mala vtedy zvláštny pocit niečoho,akoby duchovného.Inštinktívne som išla k babke a tak ako zvykla si držala v ruke poskladanú vreckovku a ani nebola bledá.Ešte som ju ani nechytila za ruku a už som tušila…Bola v spánku mŕtva ! a prítomnosť smrti a babkinu dušu som intenzívne cítila…
Babkina duša prekypovala nesmiernou radosťou a vnímala som:“Aké to bolo ľahučké a tak veľmi som sa bála !“
Vtedy prvý krát som nadobudla presvedčenie,že smrť nie je zlá-je milosrdná.Je to jeden z prejavov Božieho milosrdenstva.
A keď prišli ráno kolegyne-bola som roztrasená,zneistená,ale hlavne sa mohli čudovať mojej zvláštnej radosti,ktorú som prejavovala.

Pán premiér Fico! – sklamala som sa !

08.03.2014

Prezentujete sa – Smer-ako strana so sociálnym cítením – ale skutkami nie ! Boli sme predvolaní na oboznámenie sa a podpísať : Poučenie v súvislosti s aplikáciou § 10 zákona č. 417 o pomoci v hmotnej núdzi. Zákon nám nariaďuje – bod č.3- dostaviť sa na výkon prác… Ja aj manžel máme odpracovaných nad 30 rokov(medzitým sme aj samostatne [...]

Jar. ..

05.03.2014

– začiatok-preberanie sa k životu,znovuzrodenie…-detstvo. Zvyknem si čítať rôzne články na internete…a zaujal ma jeden – o tom, – keď nám chýba pocit šťastia… Mne tento pocit chýba hlavne na jar,práve vtedy… Hovorí sa príslovie:“Marec poberaj sa starec.“ – je to v tom,že starí ľudia,alebo [...]

To sme sa vyznamenali. ..

03.08.2013

Matica slovenská dnes udelí vyznamenanie za pokojné rozdelenie Československa bývalému prezidentovi Česka – Václavovi Klausovi. Nepochopiteľné a nezrozumiteľné… Za našu svojprávnosť sa zaslúžili iní… Dalo by sa písať veľa o rozdelení…dá sa prezentovať veľa pohľadov na to… dá sa o tom veľa diskutovať. Nebudem – budúcnosť [...]

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

ikaova

Blogovanie - život - je poznávanie seba samým, seba inými a iných sebou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 81
Celková čítanosť: 264756x
Priemerná čítanosť článkov: 3269x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy