Založ si blog

Babka v nemocnici(2. časť).

Ale !-zdravotný stav sa jej začal zlepšovať potom,ako už mala stolicu…

Babka nechcela jesť- že jej to nejde dolu hrdlom,je jej z toho zle,na vracanie-aj ju začalo nadúvať-volala som sestričku…

a keď sa dozvedela,že babka mala stolicu ešte doma pred štyrmi dňami,tak začala terapia na uvoľnenie stolice…

-Babka tu máte kvapky v pohári-vypite to!

Ráno:Bola stolica?-pýta sa sestrička.

– Nie-nebola som na strane.

a čakali sme dve noci,dva dni za sebou-ako na pôrod-kedy sa to uvoľní a odprevádzala som ju na WC vždy,keď to povedala…

Až potom večer,keď sa sestrička spýtala babky,či nepotrebuje…odpovedala:

– Skúsim to!

Keď sa vrátila hovorí:

– Posrala som celý záchod!-a chudera sestrička mi musela aj zadok poutierať,tak som sa dosrala!Ale ešte jako! – bolo to čierne ako kolomaž!- aj upratovačka bude mať po mne veľa roboty…

-no.nasmiali sme sa…

Ale ! – nastal poplach ráno po vizite- pretože babka mala čiernu stolicu – mali podozrenie na krvácanie…

Hneď po vizite dostala infúziu a potom ju na vozíku niesli na interné vyšetrenie…

Keď sa vrátila hovorí:

– Bol tam mladý,pekný doktor! Všetko sa ma povypytoval.aj mi do zadku pozrel! Jáj,ale som sa hanbila- do tej osratej riti !

Pán doktor na internom sa babky opýtal,či neužíva železo a ona mu povedala,že doma ešte pred odchodom do nemocnice vypila takú tabletku.

A bolo po poplachu – mala to z tej tabletky…-ale ešte treba odsledovať ďalšiu stolicu,či nebude čierna.

Babke sa stav podstatne zlepšil – začala jesť,dokonca jej chutilo aj nabrala síl,vedela sama vstať z postele,aj ísť na WC…

Tak jej zachutilo,že jej jedlo začali nosiť aj z domu.No na kožnom oddelení sa musí jesť len nedráždivá strava a že je dosť prísna,tak sme boli dosť hladné !Babka mala v chladničke z domu palacinky,ktoré jej pani primárka zakázala jesť.Však popoludní,keď bolo od obeda ďaleko do večere…-babka vytiahla palacinky a ponúkla aj mńa a neodolala som…

– Budú nás hrešiť!- nesmieme také jesť !

babka sa ku mne nahla a tichšie,sprisahanecky povedala:

– Nepriznáme sa !- a smiali sme sa dochuti…

V noci sa mi zazdalo,že babka vstáva a potom pekne sama odchádza na WC,ktoré nebolo ďaleko.Prebrala som sa neskôr a posteľ bola stále prázdna – zdalo sa mi to dlho…Tak som vstala a išla babku hľadať – dvere  do WC boli  z chodby otvorené,ale svetlo tam nebolo zapnuté…Išla som dnu a babka sedí na WC…

– Tu ste?

– Chvalabohu,že si prišla !-už som sa aj začala báť-sedím tu hádam aj hodinu…a nevládzem vstať.

Po pravej ruke mala na dosah šnúrku signalizácie,ktorou sme ju učili,že zavolá sestričku -ale ona nezavolala…Tak som potiahla šnúrku,aby prišla skontrolovať farbu stolice – bola hnedá,v poriadku.Spokojne sme potom spali do rána.

Cez deň babka hovorí.

– Tu sa nemám na čo pozerať,len na tú holú,veľkú,bielu stenu pred sebou…Keby som ja bola vedúca,tak by som to zariadila,aby sem dali televízor -no veď poviem na cirkevnom výbore,nech sa poskladajú…Ja mám doma taký veľký a pozerám omše.Minule,keď som pozerala,tí ľudia boli takí veľkí a tak blízko,že som sa hanbila,že pozerajú na mňa -že ma vidia – a tak som sa odtiahla,schovala pred nimi…

Na vizite sa pani doktorka pýtala babky,že odkedy má tú ranu na nohe…a babka odpovedá.

– Ná,odkedy zomrel starý pán farár a potom prišiel nový !

– Ale- aký to bol rok,

– No – to neviem.

Sestrička si schovala tvár za veľký zošit,čo držala v ruke a zadúšalo ju od smiechu…Pani doktorka sa ovládla,ale na chodbe so smiechom hovorila ostatným sestričkám,čo odpovedala babka…

Prišla aj smutná chvíľka – a babka vyronila slzy,keď hovorila:

– Prečo ten môj prvý muž musel zomrieť taký mladý !(30-ročný mal smrteľný úraz)

– spolucítila som s ňou….

Pri návšteve sa babka pýtala príbuzných:

– A vie pán farár,že som v nemocnici? -že nie,ale dajú im vedieť…

– Až sa to dozvedia,určite ma prídu navštíviť!

V noci o 3 hodine sedela babka na posteli a pýtam sa jej :

– Potrebuje ísť na WC?

– Nie! – čakám pána farára !

Jeden prišiel…a dal jej sväté prijímanie,druhý prišiel až na druhý deň,keď ju prepustili – a bol rád,že je už doma a zdravá…

 

 

 

 

 

 

Pán premiér Fico! – sklamala som sa !

08.03.2014

Prezentujete sa – Smer-ako strana so sociálnym cítením – ale skutkami nie ! Boli sme predvolaní na oboznámenie sa a podpísať : Poučenie v súvislosti s aplikáciou § 10 zákona č. 417 o pomoci v hmotnej núdzi. Zákon nám nariaďuje – bod č.3- dostaviť sa na výkon prác… Ja aj manžel máme odpracovaných nad 30 rokov(medzitým sme aj samostatne [...]

Jar. ..

05.03.2014

– začiatok-preberanie sa k životu,znovuzrodenie…-detstvo. Zvyknem si čítať rôzne články na internete…a zaujal ma jeden – o tom, – keď nám chýba pocit šťastia… Mne tento pocit chýba hlavne na jar,práve vtedy… Hovorí sa príslovie:“Marec poberaj sa starec.“ – je to v tom,že starí ľudia,alebo [...]

To sme sa vyznamenali. ..

03.08.2013

Matica slovenská dnes udelí vyznamenanie za pokojné rozdelenie Československa bývalému prezidentovi Česka – Václavovi Klausovi. Nepochopiteľné a nezrozumiteľné… Za našu svojprávnosť sa zaslúžili iní… Dalo by sa písať veľa o rozdelení…dá sa prezentovať veľa pohľadov na to… dá sa o tom veľa diskutovať. Nebudem – budúcnosť [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

ikaova

Blogovanie - život - je poznávanie seba samým, seba inými a iných sebou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 81
Celková čítanosť: 265199x
Priemerná čítanosť článkov: 3274x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy