Založ si blog

Mám svoje skúsenosti s rakovinou…

,,,ale každý to prežíva určite inak…

Nikam sa neponáhľam,pretože „žijem zadržanú smrť „.Aký by to malo význam niekde sa ponáhľať,naháňať sa za niečím.Už som sa ponaháňala doteraz dosť.Kde som sa dostala?-Liečim sa na rakovinu! A tu sa začne pre človeka rekapitulácia života.Vidí všetko inými očami.Určite,získavanie prostriedkov na živobytie nie je ľahké.Aj ja som si toho užila dosť.Robila som prácu detskej sestry v nemocnici,porodila tri deti/bola na materských dovolenkách/.Po revolúcii bolo zrušené moje predchádzajúce pracovisko/detské jasle/, tak som sa dostala na Úrad práce ako nezamestnaná.Tam som si urobila rekvalifikačný kurz a začali sme s manželom samostatne podnikať.Keď boli deti odrastené,rozhodla som sa znovu ísť do práce na smeny v Domove dôchodcov a sociálnych služieb.Tam som cestovaním za prácou ťahala desať rokov a potom to prišlo.Zlom v živote.Mám rakovinu.Už sa neponáhľam.Zarátalo sa mi 32 odpracovaných rokov a schválili mi 50% invalidný dôchodok 141 Eur.

„Tak,moja a teraz si rob čo chceš!“ – si hovorím.

Prišla som na to,že keď človek hovorí,alebo si len myslí:“Neviem si to predstaviť,že by som…/napr.mala rakovinu/“ -tak život mu to dá skúsiť:“Aby si si to vedel predstaviť a zažiť! “
Ani v najhoršom sne sa mi nesnívalo,že dostanem rakovinu.Je to také neuveriteľné,akoby to nebola skutočnosť.Možno aj preto,že udalosti išli veľmi rýchlo za sebou.
Odkedy som si našla príznaky,išla na potrebné vyšetrenia-kde sa to potvrdilo,doktorka mi dohodla termín operácie,absolvovala predoperačné vyšetrenia a bola som operovaná,prešli len tri týždne.
Potom je obdobie,asi jeden mesiac,keď sa čaká na výsledky z tkaniva nádoru a na dobré zahojenie rany po operácii,aby sa mohlo začať s onkologickou liečbou.
Táto liečba závisí od výsledkov vyšetrení,podľa ktorých lekár určí,aká bude.Takže každý pacient môže mať inú liečebnú kúru.Ja som mala chemoterapiu infúziami v trojtýždňových cykloch 4x.Môže byť aj liečba ožarovaním,tú som nemala.Užívam tabletky dlhodobo.

Vedľajšie účinky chemoterapie.
Pri chemoterapii mi infúziou podávali aj červenú tekutinu,ktorá má za úlohu zabíjať bunky/choré,ale aj zdravé/.

Sestrička prišla so slovami:“A teraz dáme malinovku.“ – No.musíte sa aspoň pousmiať!

Tri týždne po…som mala pravidelne sa opakujúce príznaky:

Prvý týždeň sa to sústredilo na žalúdok.
Vďaka trom veľmi silným tabletkám boli prvé tri dni znesiteľnejšie.Napriek tomu som sa nevyhla silnému pocitu pokazeného žalúdka a nauzey-pocitu na vracanie.
Ja mám v tomto svoju zásadu:“Čo ide dovnútra,von nevyjde tou istou cestou,“ – čiže neznášam zvracať.
A,vybojovala som to-neporušila som svoju zásadu-napchávala som sa len kukuričnými chrumkami.

Druhý týždeň sa to dalo na črevá.
Sú dve možnosti:máte to na riedko,alebo na tvrdo.Mne na tvrdo pomáhal jogurt.

Tretí týždeň to „zaútočilo“ na hlavu.
Nepríjemná bola silná a vytrvalá bolesť hlavy,ale oveľa nepríjemnejšie bolo vypadávanie vlasov-až holohlavosť.Znamenalo to,/mala som polodlhé vlasy/že prejsť si prstami vo vlasoch-zostali mi v ruke.Vlasy začínali byť popadané všade po byte,tak som sa rozhodla dať manželovi ostrihať dohola.
Keď som sa mojej mame prvý krát ukázala holohlavá,povedala:“Jáj,taká si,ako keď si bola bábätko!“Potešilo ma to,pretože sa mi tým vrátilo detstvo – v mojich 50-tych rokoch.

Samozrejme som sa snažila dodržiavať liečbu a pokyny lekára.Ja som nad alternatívnou liečbou neuvažovala.Kontrolné výsledky vyšetrení som mala dobré a liečbe som dôverovala.Teraz chodím každé tri mesiace na kontrolu do onkologickej ambulancie a beriem 1 tabletku každý deň/asi budem 5 rokov/.

Pán premiér Fico! – sklamala som sa !

08.03.2014

Prezentujete sa – Smer-ako strana so sociálnym cítením – ale skutkami nie ! Boli sme predvolaní na oboznámenie sa a podpísať : Poučenie v súvislosti s aplikáciou § 10 zákona č. 417 o pomoci v hmotnej núdzi. Zákon nám nariaďuje – bod č.3- dostaviť sa na výkon prác… Ja aj manžel máme odpracovaných nad 30 rokov(medzitým sme aj samostatne [...]

Jar. ..

05.03.2014

– začiatok-preberanie sa k životu,znovuzrodenie…-detstvo. Zvyknem si čítať rôzne články na internete…a zaujal ma jeden – o tom, – keď nám chýba pocit šťastia… Mne tento pocit chýba hlavne na jar,práve vtedy… Hovorí sa príslovie:“Marec poberaj sa starec.“ – je to v tom,že starí ľudia,alebo [...]

To sme sa vyznamenali. ..

03.08.2013

Matica slovenská dnes udelí vyznamenanie za pokojné rozdelenie Československa bývalému prezidentovi Česka – Václavovi Klausovi. Nepochopiteľné a nezrozumiteľné… Za našu svojprávnosť sa zaslúžili iní… Dalo by sa písať veľa o rozdelení…dá sa prezentovať veľa pohľadov na to… dá sa o tom veľa diskutovať. Nebudem – budúcnosť [...]

Andrej Danko, upratovanie Dúbravky,

Danko upratuje Dúbravku. Zaplatil pokutu tisíc eur a chce ukázať dôkaz o vylomenom zube

26.04.2024 09:26, aktualizované: 09:41

Danko sa zaviazal zametať Dúbravku potom ako v januári zdemoloval semafor a z miesta činu ušiel. Nájsť sa ho podarilo podľa olejovej škrvny.

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 09:48

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

ikaova

Blogovanie - život - je poznávanie seba samým, seba inými a iných sebou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 81
Celková čítanosť: 265204x
Priemerná čítanosť článkov: 3274x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy